Wij hebben in de zomer van 2022 een mooie ronde gefietst en gestart vanuit huis. De Corona pandemie is nu bijna voorbij maar we willen het niet te ingewikkeld maken met het reizen en bovendien is het een warme zomer. We fietsen het Pieterfietspad vanaf Doetinchem richting Maastricht en komen langs mooie wegen en bospaden langs de Nederlandse oostgrens. Met leuke dorpjes en via kleine campings gaat het door Gelderland en Limburg, met een tussentijdse finish op de St. Pieterberg. Even genieten van het mooie uitzicht.
Vanuit Maastricht trekken we verder langs het 3 landepunt richting Aachen waar ons de Vennbahn begint. Deze route is eerder in 2013 uitgeroepen tot mooiste fietsroute. De Vennbahn was vroeger een spoorlijn en dat merk je natuurlijk aan alle kanten, maar het is een prachtige route door de Hoge Venen. Inderdaad mooi aangelegd. Onderweg overnachten we bij Waimes en bezoeken Malmédy.