Afgelopen zomer zijn wij op pad gegaan naar Oostenrijk en Slovenie. Vooraf de route grofweg uitgestippeld in Basecamp en de route opgenomen in onze Garmin fietsnavigatie. Besloten om stroomafwaarts langs de rivier de Muhr te fietsen, waarvan ze in Oostenrijk vinden dat dit de mooiste fietsroute is. Afhankelijk van de voortgang gaan we daarna via Maribor de route terugfietsen stroomopwaarts langs de Drau-Radweg. Beide routes zijn goed bewegwijzerd en lopen zoveel mogelijk over auto-luwe wegen. Hieronder staat de routekaart zoals we deze vakantie hebben afgelegd. In totaal ruim 750 prachtige kilometers. Informatie over deze fietsroutes zijn o.a. op fietsroutes Oostenrijk te vinden.

Wat is het toch een prachtig land. Mooie natuurlijke omgeving, bergen, vergezichten, liefelijke landweggetjes en een gemoedelijk hardwerkend volkje. Wel een beetje behoudend, maar ze houden wel hun cultuur in stand.


